Kutup Yıldızı.






“Bak bak!” 

Çocuksu tavrıyla eliyle gökyüzünü işaret etti. Karanlık ortamı aydınlatan yıldızların gökyüzünde asılı kalışına baktım. 

“İki yıldız kaydı!” dedi heyecanla ellerini çırparak. Yüzümde oluşan gülümsemeyle “Gördüm.” dedim. Gülümsedi ve oturduğu yerden kalktı. Ne yaptığını anlamaya çalıştım bir süre. Hemen sonrasında kumların üzerinde koştu ve iskelenin en ucuna ulaştı. Arkasından sessizce onu takip ettim. 

Usulca eliyle en tepeye ulaşmaya çalıştı. Bu haline kıkırdadım. Küçük bir kız çocuğu gibi yıldızlara ulaşmaya çalışıyordu. 

“Sanki her geçen gün daha da yaklaşıyorum yıldızlara.” dedi ve bana döndü. Yüzünde o çok sevdiğim minik gülümsemesi vardı. Artık yıldızlara ulaşmak için çabalamıyordu. 

“Boyun uzuyor. Ondandır.” dedim oldukça ciddi şekilde. Gözlerini devirdi. Bir süre beni izledi ve sonrasında kafasını salladı. Görünüşe göre bana hak vermişti. Arkasını tekrar döndü ve denizi önüne aldı. Biraz uzandı. Belki biraz daha uzanmayı denedi. Ama sonuç yine aynıydı. Halen yıldızlara dokunamamıştı. Bu haline gülümsedim ve onu kendime çektim. Şampuanının kokusu her yere yayılırken onu omuzlarıma aldım ve yıldızlara dokunmasına izin verdim. Çabaladı ve çabaladı. 

Sonunda pes etti ve sırtımdan indi. 

“Belki Paris kulesine çıkarsam daha da yakınlaşırım.” dedi. Kafamı salladım. 

“Ya da özgürlük heykeli, belki de Kız Kulesi.” 

Seçenekleri kafasında değerlendirirken en yüksek yerleri sesli sesli sayıyordu. Gülümsedim ve yanaklarını kızartmak adına bir kaç kelime birleştirdim. 

“Benim yıldızım burada.” dedim onu işaret ederek. Karanlık ortamda bile yanaklarının kızarıklığı belli oluyordu. Utangaç tavırla ayağıyla kum tanelerini ezdi ve elleriyle oynamaya başladı. Bu halini seviyordum. 

“Ben miyim senin yıldızın?” dedi mırıldanarak. Korkak bir kız çocuğu gibi çıkmıştı sesi. Uzun saçlarının arasına gizlediği yüzüne bakındım. Merakla dudaklarını dişliyordu. 

“Evet.” dedim ve gülümsedim. Gülümsedi. Gülümsedim. 

Aradaki tuhaf sessizlik uzun sürmedi. 

“Belki çok klişe ama sende benim kutup yıldızımsın. Ne zaman kaybolsam, korksam hep yanımdasın. Uzakta olsan hemen yanımdasın.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

aykırı düzen

O ÖLDÜ MELENYA, İNTİHAR ETTİ

K I R I K K A L P